Teknik Destek

IT Servis ve Bakım Anlaşması

Günümüz IT sistemlerinde çeşitli nedenlerle teknik problemler meydana gelebilmektedir. Ayrıca karmaşık özelliklerle donatılmış bilgisayarların dış etkenlerle olan bağlantıları (web, email, usb bellek, kullanıcı hataları, şebeke kaynaklı sorunlar, yazılım ve işletim sistemleri kaynaklı sorunlar) cihazların sık sık performans kaybı, veri kaybı, virus sızması gibi sorunlar nedeniyle çalışılamaycak hale gelmesine neden olmaktadır. Ayrıca çeşitli sebeplerle bilgisayarların durması ciddi zaman ve iş kayıplarına neden olabilir. Sistemin sağlıklı çalışması, dataların yedeklenmesi, kullanıcıların bilgilendirilmesi internet’in kontrollü kullanımı, kritik konumdaki cihaların fiziksel anlamda yedeklenmesi vb. konular için, sürekli bir destek ihtiyacı olmaktadır. IT Servis ve Bakım Anlaşmaları bu ihtiyaçların çözümüne verilen isimdir.

IT Servis ve Bakım Anlaşması hizmeti alan müşterilerimizde belli aralıklarla rutin kontroller yapılarak çıkabilecek sorunlar minimize edilir. Tüm önlemlere rağmen sorun yaşanabilir. Sorun yaşandığında sorunun ve çözümün niteliğine göre mesai saatleri içinde veya dışında en uygun ve hızlı şekilde çözüm üretilir ve uygulanır.

IT Servis ve Bakım Anlaşmasında müdahale süresi ve çalışma saatleri müşterinin ihtiyacına ve tercihine göre değişebilir. Çalışma saatleri 7/24 veya Mesai Saatleri İçerisinde Müdahale şeklinde olabilir. Müdahale süresi müşterinin tercihine ve ihtiyacına göre 2 saat içinde müdahale ile 24 saat içinde müdahale arasında çeşitli şekilllerde olabilir. Her anlaşma türünde müşterilerimizin server, firewall, network gibi tüm ofisini etkileyen problemlerine en kısa süre içinde müdahale edilir ve sorunun giderilmesi için 7/24 çalışılır.

Bakım anlaşması bilgisayar donanımı (sunucu, PC, laptop, tablet vs.) ve işletim sistemleri, çevre birimleri, ağ sistemleri, yedekleme sistemlerinin doğru şekilde kurulup performans ayarlarının yapılması, herhangi bir sorun yaşandığında müdahale edilmesi hizmetidir.

Kimler IT Servis ve Bakım Anlaşması Yaptırmalıdır?

Bilgisayar ve çevre birimlerinin sorunsuz şekilde çalışmasını önemseyen, sorun yaşandığında oluşabilecek zaman, iş ve para kaybına tahammül etmek istemeyen her işletme bilgisayar sayısından bağımsız olarak servis anlaşması yaptırmalıdır.

IT Servis ve Bakım Anlaşması Yapmanın Avantajı Nedir?

IT Servis ve Bakım Anlaşmalı müşterilerimiz öncelikli müşterilerimizdir. Telefon, Uzak Masaüstü Bağlantısı ve Yerinde Servis hizmetlerimizden, sorunu en hızlı çözebilecek olan yöntem tercih edilirek müşteri sorunları giderilir. Müşterilerimiz ekiplerimiz tarafında periyodik olarak ziyaret edilir ve sistemler kontrol edilir. Müşterilerimizin IT sorunları yüzünden iş kaybı yaşama olasılıkları minimize edilir. Belirlenen Backup stretijisi kapsamında düzenli ve otomatik olarak verilerinin yedeklerinin alınması sağlanır. Yedekleme kayıtları sürekli kontrol edilir ve sorun olması durumunda raporlanır. Belirlenen aralıklarla teknolojik gelişmeler ve sistemin anlık durumu hakkında bilgilendirme toplantıları düzenlenir. Müşterilerimiz ihtiyacı olan teknoloji ürünlerini en uygun şartlarda firmamız üzerinden özel indirimler ve vadelerde temin edebilir.

IT Servis ve Bakım Anlaşmasına Nasıl Başlanır?

Yapılan ilk görüşmede talepler dinlenir, sonrasında analiz ve keşif çalışması yapılır. Bu çalışma neticesinde sistemin durumu ve yapılması gerekenler hakkında teknik rapor hazırlanır.

Takip eden süreçte kısa sistem envanterini de içeren bir sözleşme hazırlanır, onaylanması durumunda, teknik ekip işletme bilgisayarlarında detaylı bir çalışma gerçekleştirir. Bu çalışma neticesinde detaylı sistem envanteri ve yazılım lisans listesi çıkarılır ve bu listeler sürekli güncellenir. Bu tarihten itibaren de her türlü sorunda hızlı ve yerinde destek sağlanır.

Müşteride Personel Barındırma

Haftanın belirli günlerinde, uzman teknisyenlerimizin müşteri ofisinde sabit olarak hizmet verdiği hizmet modelidir. Dış kaynak kullanımı olarak ta ifade edilen bu hizmet modelini, yoğun teknik destek ihtiyacı olan ve anlık çözüm isteyen şirketler tercih etmektedirler.